torstai 20. elokuuta 2015

Aluksi

Olen sohvaperuna, joka useampi vuosi sitten alkoi juosta tavoitteellisesti, ja äkkiä entiselle liikunnan vihaajalle juoksu olikin parasta ikinä. Juoksun myötä myös kiinnostus muuta liikuntaa ja terveellisempää elämää kohtaan on kasvanut. Silti olen hirveä herkkuperse ja äärettömän mukavuudenhaluinen, ja usein minun pitää jollain lailla maanitella itseäni liikkumaan. Terveelliset elämäntavat jäävät myös kovin helposti arjen väsymyksen, stressin ja ihan vain laiskuuden alle. Olen suunnitellut elämäni ensimmäistä kokomaratonia, mahdollisesti tämän vuoden syksylle. Olen aiemmin juossut kolme puolikasta, yhden joka kesä viimeisen kolmen vuoden ajan, ja vaikka viime vuonna pääsin alle kahden tunnin, tänä vuonna juoksu ei mennyt lainkaan niin hyvin, ihan omasta laiskuudesta ja huonosta treenaamisesta johtuen. Olen luistanut kevään mittaan treeneistä, painoakin on kertynyt ja nopea juoksu ei tunnu huvittavan sitten millään.

Olen myös ilmeisesti jonkinlaisen alkavan keski-iän kriisin kourissa alkanut miettiä elämän laadun parantamista keskittymällä olennaiseen ja karsimalla elämästä kaiken turhan ja stressaavan. Mutta helpommin sanottu kuin tehty, ja siksipä olenkin miettinyt, että tarvitsisin jonkinlaista ryhtiliikettä elämääni ja jonkinlaista kannustinta, joka auttaisi pitämään kiinni hyvistä elämäntavoista ja karsimaan huonoja. Aiemmin elämässä olen huomannut, että ajatusten kirjaaminen ylös tuo selkeyttä mietintöihin ja konkretisoi tavoitteita. Päiväkirjaa en ole osannut kirjoittaa sitten teinivuosien, ja eikös se olekin ihan so last season. BBC:n uuden Sherlockin avausjaksossakin terapeutti ehdottaa Watsonille blogin kirjoittamista. Joten mitä jos perustaisin blogin?

Viimeisen vuoden aikana minulle on ehdoteltu niin matkailu- kuin remonttibloginkin kirjoittamista. Omassa mielessä on taas pyörinyt ajatus juoksublogista, mutta aihe on tuntunut liian suppealta, jotta siitä jaksaisi takoa tekstiä viikosta toiseen. Mieli tekisi jakaa omia ajatuksia liikunnan lisäksi myös kuluttamisesta, turhan karsimisesta ja kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Jonkinlainen liikunta-, terveys-, höpönpöppöblogi höystettynä satunnaisilla matka- ja kulutus-jutuilla, olisiko se sitten sitä lifestyleä? Aargh, voinko perustaa lifestyleblogin, jos en edes tarkkaan tiedä, mitä termi tarkoittaa? Jos asukuvat ovat pakollisia, niin ei se sitten käy. Mutta tässä sitä nyt ollaan. En tiedä, mihin genreen tämä blogistelu minut vie, mutta aikomuksena on kirjoitella ainakin ensimmäiselle maratonille valmistautumisesta, yrittää syödä terveellisesti ja keskittyä olennaiseen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...